De virtuele tour bestaat vandaag en zal essentieel zijn in het vastgoed van morgen. Zo kunt u uw potentiële kopers zoveel mogelijk informeren.

Of het nu gaat om panden te huur of te koop, het doel van een virtueel bezoek is om onroerend goed in uw voordeel te laten zien.

 

Net als bij Google Street View kunnen uw klanten het pand vanaf hun bank in zijn geheel bezoeken.

Groot voordeel, dankzij het virtuele bezoek kunnen kopers hun bezoek onafhankelijk maken, wat een aanzienlijke tijdsbesparing betekent.

 

Het stelt uw publiek in staat om hun eigen mening te geven over het onroerend goed dat te koop of te huur is, terwijl het zich concentreert op de details die hen interesseren.

Inderdaad, tijdens de onderdompeling kan de klant blijven hangen op de staat van het parket op de grond, het type raam, de geloofwaardigheid van de keuken ... Eindelijk, als de klant in uw bureau verhuist, kunt u zijn bezoek live volgen en beantwoorden zijn vragen.

 

1 / Onderscheid u van uw concurrenten

Verkopers vragen gemiddeld de hulp van 3 makelaars voordat ze een keuze maken.

Wie zijn huis het beste waardeert, wint het mandaat. Daarom is het belangrijk om virtuele en 3D-oplossingen te gebruiken die rivalen niet hebben.

 

2 / Optimaliseer uw prospectie

Prospectie is niet eenvoudig: organisatie en doorzettingsvermogen zijn de sleutelwoorden. Het kan echter worden gefaciliteerd met een andere aanpak dan uw concurrenten. Het aanbieden van virtuele rondleidingen kan uw prospects verdubbelen in vergelijking met klassieke aanbiedingen.

 

3 / Verkoop tegen een hogere prijs

In het licht van de concurrentie aarzelen sommige agenten niet om over de prijs te onderhandelen om te proberen eerst te verkopen.

Wie heronderhandeling over de verkoopprijs zegt, zei de commissie omlaag, maar dat is niet in het belang van de verkoper, noch van u.

De virtuele rondleiding is de oplossing tegen de systematische goedkeuring die een pluspunt is voor de advertentie en potentiële kopers ervan overtuigt om voor een hogere prijs te kopen dan met een klassieke advertentie.

 

4 / Verkoop sneller

Verschillende factoren kunnen de verkoop van een goed vertragen: marktcontext, verkoopprijs, aanbod over vraag of concurrentie.

Verminder ze door een goede marketingstrategie te hanteren. Eigenschappen verkopen vijf keer sneller met een advertentie met een virtuele rondleiding dan een advertentie met alleen foto's. Een verkorte verkooptijd van gemiddeld 21 dagen. Als je problemen hebt met een van je eigendommen, probeer dan een virtuele tour toe te voegen

uw advertentie om zichtbaarheid en geloofwaardigheid te krijgen?

 

5 / Breid uw klantenbestand uit

Betrokkenheid staat voorop. Dit houdt interactie en uitwisseling in. De klant, vanaf elke bestemming,

moet op elk moment een woning kunnen bezoeken die hij wil. U richt zich dan op een meer wereldwijde klantenkring die dat wel zal doen

hebben toegang tot uw goederen via virtuele rondleidingen. Het blijft langer op uw site, wat onmiskenbaar is

voordeel van een goede ranking van uw site op Google.

 

6 / Optimaliseer uw website

Het duurt minder dan 8 minuten voordat een gebruiker beslist over de organisatie van een bezoek aan een pand dat hij op de website heeft gezien

Internet. Het is voor de koper dan veel gemakkelijker om bij een virtueel bezoek zijn keuze te maken dan op alleen foto's.

Het virtuele bezoek maakt een vermenigvuldiging van klikken met 40 van de gebruikers mogelijk op een site die virtuele rondleidingen aanbiedt. Gebruikers

breng meer tijd door op uw site, tussen 30 seconden en 3 minuten meer en maak eerder een

beslissing na een virtueel bezoek online.

 

7 / Wees beschikbaar

De beschikbaarheid van de makelaar is essentieel in een vastgoedlandschap dat continu in beweging is. Wij

moet snel gaan en geen enkele kans missen. Een klant wil een van uw panden bezoeken? We moeten

in staat om hem zo snel mogelijk te antwoorden, met het risico hem te zien vertrekken naar de competitie. Dankzij de

virtueel bezoek, stelt u zich 24 uur per dag, 7 dagen per week ter beschikking. De gebruiker wordt virtueel naar de

eigendom dat hij wil en op elk moment.

 

8 / Bespaar tijd, bespaar geld

Hoeveel bezoeken bleken uiteindelijk mislukkingen en dus tijdverspilling? En geld?

Waarschijnlijk een grote uitgave als je een dozijn bezoeken in een vacuüm bereikt. De virtuele tour biedt u de mogelijkheid om de eenvoudige nieuwsgierigen te zuiveren om alleen serieuze kopers te behouden. Met deze virtuele procedure kunnen ze een pand in volledige transparantie ontdekken, tot in het kleinste detail, zonder zelfs maar te hoeven verhuizen. Je krijgt dan kwalitatieve bezoeken en meer kans om te eindigen met een verkoop of verhuur.

 

De digitalisering van onroerend goed is al aan de gang en blijft groeien. De makelaar van

morgen moet verbonden zijn en de instrumenten aannemen waarmee het zich van de concurrentie kan onderscheiden. Gaan

naast klassieke foto's en geef kopers of huurders een meeslepende ervaring en verkopers het best mogelijke

zichtbaarheid van hun eigendom.